Audyt placówki medycznej
Sprawdź, na ile efektywnie pracuje Twoja placówka medyczna i w jaki sposób możesz poprawić jej wyniki biznesowe.
Szukasz sposobów na zwiększenie opłacalności działania placówki medycznej?
Nie wiesz, gdzie znaleźć źródła oszczędności w podmiocie ochrony zdrowia?
Chcesz poprawić efektywność umawiania wizyt przez rejestrację?
Audyty Medidesk to sprawdzone rozwiązania obejmujące analizę procesów, technologii oraz skuteczności sprzedażowej ośrodka ochrony zdrowia.
Dzięki indywidualnemu podejściu dostosowanemu do konkretnych problemów i charakteru placówki wypracowujemy najlepsze rekomendacje dostosowane do specyfiki potrzeb podmiotu leczniczego.
Audyty Medidesk dotyczą następujących obszarów:
Audyt obsługi
Zweryfikuj jakość obsługi pacjentów przez telefon i internet
Audyt rejestracji
Sprawdź, jak działa rejestracja medyczna w Twojej placówce
Audyt strategiczny
Poznaj zalecenia dotyczące działań strategicznych i rozwojowych w placówce
Audyt obsługi
Zweryfikuj jakość obsługi pacjentów przez telefon i internet
Audyt rejestracji
Sprawdź, jak działa rejestracja medyczna w Twojej placówce
Audyt strategiczny
Poznaj zalecenia dotyczące działań strategicznych i rozwojowych w placówce
Audyt obsługi pacjenta
Realizowane działania
Weryfikacja aktualnych możliwości technicznych i narzędzi niezbędnych do komunikacji z pacjentem i umawiania wizyt
- telefonia, centrala telefoniczna
- pozostałe kanały kontaktu: email, social media, inne kanały kontaktu
Audyt pracy rejestratorek pod względem jakości obsługi pacjentów i skuteczności umawiania wizyt
Weryfikacja procesu umawiania wizyty, w tym analiza przeprowadzonych rozmów z rejestratorkami
Rekomendacje ze strony ekspertów ds. szkoleń oraz rozwoju branży leczniczej – estymacje dotyczące poprawy jakościowej i ilościowej wyników pracy
Audyt przeprowadzany jest w trybie zdalnym
550 zł netto
Urszula Łaskawiec
zdalnie
Audyt obsługi pacjenta obejmuje:
- Po ok. 15-20 akcji telefonicznych i/lub pisemnych (na numery telefoniczne i adresy e-mail wskazane przez klienta) – ze szczególnym uwzględnieniem usług określonych jako priorytetowe w danej placówce
- Dostarczenie nagrań z przeprowadzonych rozmów
- Podsumowanie jakościowo-ilościowe wraz z rekomendacjami
- Omówienie audytu wraz konsultacją specjalisty
Audyt obsługi pacjenta
Realizowane działania
Weryfikacja aktualnych możliwości technicznych i narzędzi niezbędnych do komunikacji z pacjentem i umawiania wizyt
- telefonia, centrala telefoniczna
- pozostałe kanały kontaktu: email, social media, inne kanały kontaktu
Audyt pracy rejestratorek pod względem jakości obsługi pacjentów i skuteczności umawiania wizyt
Weryfikacja procesu umawiania wizyty, w tym analiza przeprowadzonych rozmów z rejestratorkami
Rekomendacje ze strony ekspertów ds. szkoleń oraz rozwoju branży leczniczej – estymacje dotyczące poprawy jakościowej i ilościowej wyników pracy
Audyt przeprowadzany jest w trybie zdalnym
550 zł netto
Urszula Łaskawiec
zdalnie
Audyt obsługi pacjenta obejmuje:
- Po ok. 15-20 akcji telefonicznych i/lub pisemnych (na numery telefoniczne i adresy e-mail wskazane przez klienta) – ze szczególnym uwzględnieniem usług określonych jako priorytetowe w danej placówce
- Dostarczenie nagrań z przeprowadzonych rozmów
- Podsumowanie jakościowo-ilościowe wraz z rekomendacjami
- Omówienie audytu wraz konsultacją specjalisty
Audyt pracy rejestracji
Realizowane działania
Analiza kluczowych obszarów pracy zespołu rejestracji
- praktyczna organizacja zadań w recepcji lub call center
- obsługa pacjenta, budowanie relacji z pacjentem
- umiejętności rekomendowania usług
- zbieranie i wykorzystywanie informacji
- szukanie rozwiązań w trudnych sytuacjach
- komunikacja wewnętrzna i współpraca w zespole
- zgłaszane problemy
- ścieżka pacjenta w placówce
Przeprowadzenie wywiadów standaryzowanych z pracownikami recepcji, managerami i kierownikiem placówki
Analiza postaw i predyspozycji pracowników na podstawie kwestionariusza „Moja rola w grupie
Przesłuchanie i analiza rozmów telefonicznych przeprowadzanych przez pracowników recepcji z pacjentami
Audyt przeprowadzany jest stacjonarnie w placówce
wycena indywidualna*
Urszula Łaskawiec
stacjonarnie
Audyt rejestracji medycznej obejmuje:
- Szczegółową analizę pracy zespołu rejestracji w ośmiu obszarach krytycznych
- Analizę rozmów telefonicznych prowadzonych przez rejestrację
- Wywiady z pracownikami, managerem, kierownikiem placówki
- Raport z wyszczególnieniem kluczowych obszarów funkcjonowania zespołu zajmującego się rejestracją pacjentów wraz z rekomendacją możliwych zmian
- Omówienie audytu wraz konsultacją specjalisty
* Wycena indywidualna zależna od czasu trwania audytu i liczby pracowników
Audyt pracy rejestracji
Realizowane działania
Analiza kluczowych obszarów pracy zespołu rejestracji
- praktyczna organizacja zadań w recepcji lub call center
- obsługa pacjenta, budowanie relacji z pacjentem
- umiejętności rekomendowania usług
- zbieranie i wykorzystywanie informacji
- szukanie rozwiązań w trudnych sytuacjach
- komunikacja wewnętrzna i współpraca w zespole
- zgłaszane problemy
- ścieżka pacjenta w placówce
Przeprowadzenie wywiadów standaryzowanych z pracownikami recepcji, managerami i kierownikiem placówki
Analiza postaw i predyspozycji pracowników na podstawie kwestionariusza „Moja rola w grupie
Przesłuchanie i analiza rozmów telefonicznych przeprowadzanych przez pracowników recepcji z pacjentami
Audyt przeprowadzany jest stacjonarnie w placówce
wycena indywidualna*
Urszula Łaskawiec
stacjonarnie
Audyt rejestracji medycznej obejmuje:
- Szczegółową analizę pracy zespołu rejestracji w ośmiu obszarach krytycznych
- Analizę rozmów telefonicznych prowadzonych przez rejestrację
- Wywiady z pracownikami, managerem, kierownikiem placówki
- Raport z wyszczególnieniem kluczowych obszarów funkcjonowania zespołu zajmującego się rejestracją pacjentów wraz z rekomendacją możliwych zmian
- Omówienie audytu wraz konsultacją specjalisty
* Wycena indywidualna zależna od czasu trwania audytu i liczby pracowników
Audyt strategiczny
Realizowane działania
OBSZAR 1: KADRA PRACOWNICZA
Analiza pracy zespołu przychodni z uwzględnieniem systemu wynagradzania i motywowania pracowników
Analiza pracy zespołu przychodni z uwzględnieniem systemu wynagradzania i motywowania pracowników:
- zakresy obowiązków pracowników wynikające z umowy a zakresy faktyczne,
- audyt/optymalizacja wykorzystania zasobów ludzkich i sprzętowych (analiza obłożenia pracowników i sprzętu, przestoje),
- optymalizacja ruchu pacjentów, w przypadku usług z NFZ – optymalizacja doboru świadczeń z koszyka usług,
- schemat wynagradzania pracowników,
- system motywacyjny dla pracowników ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania klientów komercyjnych
OBSZAR 2: REJESTRACJA MEDYCZNA
Analiza i ocena ośmiu kluczowych obszarów pracy zespołu rejestracji
Szczegółowa analiza pracy zespołu obsługi pacjenta – zebranie informacji potrzebnych do zaplanowania dalszych działań: obejmujących następujące obszary:
- organizacja pracy w recepcji
- obsługa pacjenta, budowanie relacji z pacjentem
- rekomendowanie usług
- zbieranie i wykorzystywanie informacji
- szukanie rozwiązań w trudnych sytuacjach
- komunikacja wewnętrzna i współpraca w zespole
- zgłaszane problemy
- przeprowadzenie wywiadów standaryzowanych z pracownikami recepcji, managerami i kierownikiem placówki.
- prowadzenie obserwacji pracy pracowników recepcji.
- prowadzenie obserwacji ścieżki pacjenta w placówce.
- przesłuchanie i analiza rozmów telefonicznych przeprowadzanych przez pracowników recepcji z pacjentami.
OBSZAR 3: OFERTA PODMIOTU
Audyt oferty usług leczniczych placówki i ich opłacalności
Analiza oferty placówki medycznej:
- Wyznaczenie granicy opłacalności usług komercyjnych – kiedy warto rozważyć usunięcie danej oferty z katalogu usług?
- Możliwość wdrożenia telemedycyny i optymalizacji realizacji usług
- Mechanizmy unikania przestoju i uzupełniania luk w grafiku
- Przystosowanie placówki do świadczenia specjalistycznych usług
- Przystosowanie placówki do świadczenia usług premium
- Analiza atrakcyjności oferty komercyjnej na tle konkurencji
- Optymalizacja realizacji usług leczniczych
OBSZAR 4: MARKETING i PR
Analiza działań marketingowych wraz z rekomendacjami rozwojowymi
Analiza strategii marketingowej placówki:
- Podstawowy audyt działań marketingowych wraz z zaleceniami
- Weryfikacja działań w obszarze placówek konkurencyjnych
- Analiza zainteresowania pacjentów usługami leczniczymi grupy docelowej placówki
OBSZAR 5: FINANSE OŚRODKA
Analiza kosztów operacyjnych placówki oraz działania optymalizacyjne
Analiza kosztów dla poszczególnych kategorii zakupowych w celu zidentyfikowania kategorii do optymalizacji kosztów, uzyskania oszczędności, wskazania alternatywnych dostawców.
Na podstawie otrzymanych danych finansowych, umów z dostawcami od klienta zostanie przedstawiony plan dalszych działań optymalizacyjnych dla poszczególnych wybranych kategorii zarówno na materiały jak i usługi.
- Analiza kosztów zakupu produktów medycznych i usług dostawców – grupy kategorie:
- Leki i produkty do zabiegów
- Płyny infuzyjne i gazy medyczne
- Materiały jednorazowe w tym:
- maski chirurgiczne,
- maski FFP2,
- rękawice nitrylowe, winylowe, sterylne,
- fartuchy, czepki,
- ochraniacze na obuwie,
- Odzież medyczna
- Dezynfekcja i sterylizacja
- Archiwizacja dokumentacji
- Badania laboratoryjne
- Drobny sprzęt medyczny
- Koszt energii
- Umowy i warunki najmu lokalu
- Koszty eksploatacyjne:
- usługi sprzątania i pozostałe
- ochrona, serwis itp.
- Ubezpieczenie OC
- Usługi pozostałych dostawców: IT, RODO, usługi prawne (do ustalenia).
- Analiza kosztów pracowników placówki vs. alternatywny outsorcing
- Przegląd umów z firmami współpracującymi
wycena indywidualna*
Urszula Łaskawiec
stacjonarnie
Audyt strategiczny obejmuje:
- Szczegółową analizę pracy placówki medycznej w pięciu kluczowych obszarach działalności: kadrze pracowniczej, funkcjonowania rejestracji medycznej, działań promocyjno-marketingowych, finansach oraz oferty ośrodka.
- W ramach audytu kadra zarządzająca placówką otrzyma raport z wyszczególnieniem kluczowych obszarów funkcjonowania placówki wraz z rekomendacją możliwych zmian, optymalizacji kosztów i działań rozwojowych przychodni.
- Omówienie audytu wraz konsultacją specjalisty.
* Wycena indywidualna zależna od czasu trwania audytu i liczby pracowników
Audyt przeprowadzany jest stacjonarnie w placówce
Audyt strategiczny
Realizowane działania
OBSZAR 1: KADRA PRACOWNICZA
Analiza pracy zespołu przychodni z uwzględnieniem systemu wynagradzania i motywowania pracowników
Analiza pracy zespołu przychodni z uwzględnieniem systemu wynagradzania i motywowania pracowników:
- zakresy obowiązków pracowników wynikające z umowy a zakresy faktyczne,
- audyt/optymalizacja wykorzystania zasobów ludzkich i sprzętowych (analiza obłożenia pracowników i sprzętu, przestoje),
- optymalizacja ruchu pacjentów, w przypadku usług z NFZ – optymalizacja doboru świadczeń z koszyka usług,
- schemat wynagradzania pracowników,
- system motywacyjny dla pracowników ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania klientów komercyjnych
OBSZAR 2: REJESTRACJA MEDYCZNA
Analiza i ocena ośmiu kluczowych obszarów pracy zespołu rejestracji
Szczegółowa analiza pracy zespołu obsługi pacjenta – zebranie informacji potrzebnych do zaplanowania dalszych działań: obejmujących następujące obszary:
- organizacja pracy w recepcji
- obsługa pacjenta, budowanie relacji z pacjentem
- rekomendowanie usług
- zbieranie i wykorzystywanie informacji
- szukanie rozwiązań w trudnych sytuacjach
- komunikacja wewnętrzna i współpraca w zespole
- zgłaszane problemy
- przeprowadzenie wywiadów standaryzowanych z pracownikami recepcji, managerami i kierownikiem placówki.
- prowadzenie obserwacji pracy pracowników recepcji.
- prowadzenie obserwacji ścieżki pacjenta w placówce.
- przesłuchanie i analiza rozmów telefonicznych przeprowadzanych przez pracowników recepcji z pacjentami.
OBSZAR 3: OFERTA PODMIOTU
Audyt oferty usług leczniczych placówki i ich opłacalności
Analiza oferty placówki medycznej:
- Wyznaczenie granicy opłacalności usług komercyjnych – kiedy warto rozważyć usunięcie danej oferty z katalogu usług?
- Możliwość wdrożenia telemedycyny i optymalizacji realizacji usług
- Mechanizmy unikania przestoju i uzupełniania luk w grafiku
- Przystosowanie placówki do świadczenia specjalistycznych usług
- Przystosowanie placówki do świadczenia usług premium
- Analiza atrakcyjności oferty komercyjnej na tle konkurencji
- Optymalizacja realizacji usług leczniczych
OBSZAR 4: MARKETING i PR
Analiza działań marketingowych wraz z rekomendacjami rozwojowymi
Analiza strategii marketingowej placówki:
- Podstawowy audyt działań marketingowych wraz z zaleceniami
- Weryfikacja działań w obszarze placówek konkurencyjnych
- Analiza zainteresowania pacjentów usługami leczniczymi grupy docelowej placówki
OBSZAR 5: FINANSE OŚRODKA
Analiza kosztów operacyjnych placówki oraz działania optymalizacyjne
Analiza kosztów dla poszczególnych kategorii zakupowych w celu zidentyfikowania kategorii do optymalizacji kosztów, uzyskania oszczędności, wskazania alternatywnych dostawców.
Na podstawie otrzymanych danych finansowych, umów z dostawcami od klienta zostanie przedstawiony plan dalszych działań optymalizacyjnych dla poszczególnych wybranych kategorii zarówno na materiały jak i usługi.
- Analiza kosztów zakupu produktów medycznych i usług dostawców – grupy kategorie:
- Leki i produkty do zabiegów
- Płyny infuzyjne i gazy medyczne
- Materiały jednorazowe w tym:
- maski chirurgiczne,
- maski FFP2,
- rękawice nitrylowe, winylowe, sterylne,
- fartuchy, czepki,
- ochraniacze na obuwie,
- Odzież medyczna
- Dezynfekcja i sterylizacja
- Archiwizacja dokumentacji
- Badania laboratoryjne
- Drobny sprzęt medyczny
- Koszt energii
- Umowy i warunki najmu lokalu
- Koszty eksploatacyjne:
- usługi sprzątania i pozostałe
- ochrona, serwis itp.
- Ubezpieczenie OC
- Usługi pozostałych dostawców: IT, RODO, usługi prawne (do ustalenia).
- Analiza kosztów pracowników placówki vs. alternatywny outsorcing
- Przegląd umów z firmami współpracującymi
wycena indywidualna*
Urszula Łaskawiec
stacjonarnie
Audyt strategiczny obejmuje:
- Szczegółową analizę pracy placówki medycznej w pięciu kluczowych obszarach działalności: kadrze pracowniczej, funkcjonowania rejestracji medycznej, działań promocyjno-marketingowych, finansach oraz oferty ośrodka.
- W ramach audytu kadra zarządzająca placówką otrzyma raport z wyszczególnieniem kluczowych obszarów funkcjonowania placówki wraz z rekomendacją możliwych zmian, optymalizacji kosztów i działań rozwojowych przychodni.
- Omówienie audytu wraz konsultacją specjalisty.
* Wycena indywidualna zależna od czasu trwania audytu i liczby pracowników
Audyt przeprowadzany jest stacjonarnie w placówce
Co zyskasz zlecając audyt strategiczny w swojej placówce?
Pełny obraz faktycznego stanu, w jakim znajduje się aktualnie Twoja firma medyczna
Obiektywną ocenę jakości i skuteczności obsługi pacjentów przez rejestrację
Wiedzę na temat mocnych i słabych stron ośrodka, którym kierujesz
Dane dotyczące sytuacji finansowej i potencjału ekonomicznego placówki
Rekomendacje w zakresie usprawnienia działania podmiotu leczniczego i optymalizacji procesów
Zalecenia dotyczące najkorzystniejszych kierunków rozwoju Twojego biznesu medycznego
Poznaj eksperta
Urszula Łaskawiec
Ekspert ds. Szkoleń i Rozwoju Kadry dla Branży Medycznej
Prowadzę szkolenia stacjonarne oraz on-line. Przeszkoliłam setki rejestratorek medycznych oraz managerów podmiotów ochrony zdrowia.