Medidesk Edu

kurs online Medidesk Edu

Jak skutecznie chronić się przed roszczeniami pacjentów?

Autor kursu: Patrycja Zawadzka

Poznaj sprawdzone metody i procedury postępowania w przypadku wystąpienia skarg i roszczeń pacjentów w ośrodku ochrony zdrowia.

Dołącz do szkolenia w przedsprzedaży

Obniżona cena obowiązuje tylko do 28.02.2022 r. Promocja kończy się za:

  • 00Dni
  • 00Godzin
  • 00Minut
  • 00Sekund

BLACK WEEK

PROMOCJA TRWA DO 27 LISTOPADA

kod: edu%black

WSZYSTKIE KURSY | WEBINARY

-50%

Kup dostęp

Patrycja Zawadzka radca prawny

Patrycja Zawadzka

Specjalista marketingu online, Project Manager Medidesk Edu
Specjalizuje się w prawie medycznym oraz ochronie danych osobowych z perspektywy placówek medycznych.

Na co dzień zajmuje się kompleksową obsługą prawną podmiotów leczniczych z całej Polski.

Przygotowuje placówki medyczne do kontroli zewnętrznych, czuwa nad poprawnością dokumentów i procedur. Ma bogate doświadczenie szkoleniowe, a dzieląc się wiedzą z przekonaniem kieruje się motto kancelarii - "po prostu, po ludzku".
Projekt bez nazwy(46)

Dlaczego warto wybrać kursy Medidesk?

Jesteśmy praktykami. Nasze programy szkoleniowe powstały w oparciu o realne potrzeby i doświadczenia managerów i pracowników medycznych.

Przeprowadziliśmy szkolenia ze skutecznej rejestracji, marketingu i zarządzania w ponad 600 placówkach w całej Polsce.

399,00 

Szczegóły kursu

Course Curriculum

Zasady odpowiedzialności prawnej za błędy medyczne placówek medycznych i osób wykonujących zawody medyczne
Odpowiedzialność za błędy, jakie ponosi placówka i personel medyczny jest zależna od rodzaju umowy, jaką zawieramy z personelem. W tej lekcji dowiesz się, czy lepiej zatrudniać personel na umowę o pracę czy z wykorzystaniem umowy cywilnoprawnej i jak odpowiednio formułować w umowach kwestie odpowiedzialności. Dowiemy się także, czym jest odpowiedzialność cywilna, karna i zawodowa w ośrodku ochrony zdrowia i kogo każda z tych kategorii odpowiedzialności dotyczy. Ekspert poruszy także kwestie, czym w prawie różni się "szkoda" od "krzywdy" oraz kiedy pacjent może ubiegać się odszkodowania, a kiedy zadośćuczynienia? Lekcję zakończą informacje o skargach do Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej i karach, jakie może orzec sąd lekarski.

  • Lekcja 1
    23:28

Naruszenie tajemnicy lekarskiej
W lekcji drugiej dowiesz się, jakie informacje są objęte tajemnicą lekarską i kiedy można ją ujawnić, a kiedy absolutnie nie. W jakich okolicznościach jesteśmy do tego zobowiązani i w jakim zakresie? Jaka jest odpowiedzialność za złamanie tajemnicy lekarskiej?

Wykonywanie świadczeń zdrowotnych bez zgody pacjenta
W lekcji trzeciej przekonasz się, czym jest zobowiązanie starannego działania oraz otrzymasz wyczerpujące informacje, jak powinna wyglądać formalnie pełna, uświadomiona zgoda na leczenie, która jest podstawowym wymogiem legalności świadczeń medycznych. Poznasz elementy obligatoryjne zgody pacjenta. Otrzymasz odpowiedzi na pytania: O czym warto pamiętać uzyskując zgodę od pacjenta, by zabezpieczyć się przed ewentualnymi roszczeniami? Jaką formę prawną powinna mieć zgoda? W jakich sytuacjach możemy leczyć bez zgody pacjenta? Na koniec usłyszysz, jaka jest odpowiedzialność za wykonanie zabiegu medycznego bez zgody pacjenta.

Jakie błędy medyczne zdarzają się najczęściej w placówkach medycznych oraz jak im skutecznie zapobiec i uniknąć roszczeń ze strony pacjenta?
W trakcie lekcji ekspert omówi kategorie błędów oraz poradzi, w jaki sposób rozmawiać z pacjentem, chcąc uniknąć roszczeń w sytuacji popełnienia błędu. Podczas lekcji poznasz instrumenty obrony przed roszczeniem: ugodę, odmowę udzielenia świadczenia lub odmowę ich kontynuowania. Dowiesz się także, jak prawidłowo zawrzeć ugodę pomiędzy ośrodkiem ochrony zdrowia i pacjentem, by wyczerpać kolejne, potencjalne roszczenia i przeprowadzić proces w sposób bezpieczny dla placówki.

Procedury postępowania w razie złożonej skargi
Lekcja zawiera praktyczne wskazówki: co zawrzeć w regulaminie dotyczącym skarg, jak ustalić prawidłowe procedury postępowania w razie złożonej skargi. Podczas wykładu otrzymasz przykładowy wzór zapisu w regulaminie - do skopiowania i wykorzystania.

Pięć złotych zasad skutecznej ochrony przed roszczeniami
Lekcja jest podsumowaniem i przypomnieniem najważniejszych kwestii zabezpieczenia się placówki medycznej przed skargami pacjentów. Sprawdź, czy jesteś odpowiednio przygotowany na obsługę roszczeń.

BONUS: Kosztowne pułapki w udostępnianiu dokumentacji medycznej w podmiocie leczniczym na gruncie nowych przepisów

BONUS: Zmiany w branży ochrony zdrowia w ramach Nowego Ładu

BONUS: Obsługa wymagającego pacjenta. Praktyczne techniki i wzorce zachowania w sytuacjach kryzysowych

Nie czekaj! Już dziś poznaj praktyczne wskazówki dotyczące ochrony przed skargami i roszczeniami pacjentów!

  • Poznasz zasady odpowiedzialności prawnej za błędy medyczne placówek medycznych i osób wykonujących zawody medyczne.
  • Dowiesz się, jakie błędy medyczne zdarzają się najczęściej w placówkach medycznych oraz jak im skutecznie zapobiec.
  • Przygotujesz niezbędne procedury postępowania w razie złożonej skargi.

Bonusy do kursu

NAGRANIE WEBINARU

Obsługa wymagającego pacjenta. Praktyczne techniki i wzorce zachowania w sytuacjach kryzysowych

NAGRANIE WEBINARU

Zmiany w branży ochrony zdrowia w ramach Nowego Ładu

EBOOK

Jak zwiększyć przychody placówki medycznej?

EBOOK

Poznaj standardy pracy nowoczesnej rejestracji medycznej

FAQ

W jaki sposób mogę zakupić wybrany produkt?

1. Dodaj produkt do koszyka. Cena za kurs jest ceną netto, dlatego w koszyku zostanie powiększona o podatek VAT. Jeśli masz kupon rabatowy, wpisz odpowiedni kod. 
2. Wypełnij formularz zamówienia. Jeśli potrzebujesz fakturę VAT  – wpisz dane do faktury. Jeśli nie posiadasz konta w platformie Medidesk, podczas składania zamówienia konto zostanie utworzone automatycznie. Dane Twojego konta (login, hasło, link do platformy) oraz fakturę VAT otrzymasz na wskazany przez Ciebie adres e-mail.
3. Dostęp do kursu zostanie uruchomiony po zaksięgowaniu przez Medidesk Sp. z o.o. Twojej płatności za zamówienie.  

 

W jaki sposób mogę zapłacić za produkt?

Operatorem płatności na platformie jest PayU SA, który umożliwia dokonanie płatności za pomocą: przelewu online lub tradycyjnego.

Potrzebuję faktury pro-forma. Co mam zrobić?

Po wybraniu produktu i wypełnieniu formularza (patrz. W jaki sposób mogę zakupić wybrany produkt?) należy podać dane do faktury VAT oraz wybrać opcję „przelew bankowy” podczas realizacji płatności. Faktura proforma zostanie wysłana na wskazany podczas zamówienia adres mailowy. Po zaksięgowaniu płatności, otrzymasz wiadomość o zrealizowaniu zamówienia i uruchomieniu dostępu do kursu.

Na jak długo otrzymam dostęp do produktu?

Nasze szkolenia, kursy i inne produkty są dostępne online 24h/dobę. Ty sam decydujesz, kiedy z nich skorzystasz. Po zakupie produktu otrzymujesz roczny dostęp do produktu.

Co zrobić, gdy zapomniałem hasła i loginu?

Na stronie logowania kliknij w przycisk “Nie pamiętasz hasła?”. Podaj swoją nazwę użytkownika lub adres e-mail podany podczas rejestracji lub zamówienia. Otrzymasz wiadomość z linkiem do utworzenia nowego hasła. 

Kiedy uzyskam certyfikat ukończenia kursu?

Imienny certyfikat będzie dostępny niezwłocznie po zakończeniu kursu w formie pliku PDF do pobrania i wydruku. Aby uzyskać certyfikat musisz odznaczyć jako ukończone wszystkie lekcje (plus bonusy i instrukcję generowania certyfikatu).

Gdzie i jak mogę otrzymać dodatkowe wsparcie?

Wsparcie udzielane jest w godzinach 9:00-17:00 pod adresem e-mail kontakt@medidesk.edu.pl.